New painting

Een tijdje geleden lekker gewandeld in Walcheren: heerlijk, lekker uitwaaien, genieten van wind, water en wolken.  Echt super weer was het niet, maar de luchten zijn dan des te mooier. Licht dat het soms wint van de begrijsde wolken, die de omgeving een onheilspellende sfeer weten te geven. Frisse kleuren veranderen in donkere substanties met grijstinten. Tijdens zo'n moment heb ik even het potlood ter hand genomen en een snelle schets gemaakt. Het leuke van zo'n schets is de ongecompliceerdheid en 'de grote lijn'. Details zijn dan niet aan de orde. Op zulke momenten probeer ik een met 'mijn bovenkamer' een foto te maken, zodat ik thuis mijn eigen impressies kan toevoegen. Een schilderij is en blijft iets heel persoonlijks, omdat de maker de realiteit een eigen 'swung' geeft: wat wordt wel en niet weergeven. In het verleden zijn verschillende kunstenaars tot de conclusie gekomen dat kunst iets verstandelijks zou zijn zonder enig gevoel. Naar mijn bescheiden mening is en kan dat nooit. Zelfs een fotograaf maakt persoonlijke keuzes, waarbij gevoel en intuitie een grote rol speelt. Allez,, genoeg gekletst....... Hieronder de schets en het resultaat in een snelle verfschets.
Formaat : 60 x 30 cm acryl op board. Doe een bod!



Comments