Zak van Zuid-Beveland







Zaterdag in de Zak van Zuid-Beveland rondgetourd en genoten van de prachtige natuur. Geweldig! Gelukkig had ik mijn schetsboek, pen en aquarelverf bij me, dus lekker plein air een aantal aquarelletjes gemaakt.
Het is leuk , maar ook lastig, om te zien hoe snel het licht veranderd. Van de ene op de andere minuut zijn de kleuren totaal anders en moet je soms improviseren om toch het juiste resultaat neer te zetten.
Een voordeel van tekenen in de Zak is het grote aantal verlaten landweggetjes. Ik heb namelijk een hekel aan hordes mensen die over je schouder staan mee te kijken. Hier kun je ontspannend tussen het groen en de zingende vogels - met af en toe een verdwaalde fietser- je creaties maken. De tekeningen zijn gemaakt met zwarte pen en aquarelverf op 220 gr tekenpapier. Ik gebruik dit papier, omdat het net dik genoeg is voor een gewassen pentekening, zonder dat het al te veel bobbelt. Een tijdje geleden heb ik een aquarelblok gekocht met 300 gr. papier. wat erg goed bevalt. Alleen de prijs zorgt ervoor dat ik redelijk zuinig ben met dat papier.

De tekeningen zijn gemaakt tussen Ellewoutsdijke en Nisse.
Posted by Picasa

Comments