Mattheus Passion J.S. Bach

Afgelopen vrijdag enorm genoten van de prachtige Mattheus Passion van Bach uitgevoerd door het koor Luscinia en het Scaldis Consortium in de Nieuwe Kerk te Zierikzee onder de bezielende leiding van dirigent Wim Boer. Het was een ontroerende avond: tekst en muziek werd als een geheel gepresenteerd op een hoog muzikaal niveau. Complimenten aan het adres van Wim Boer, de solisten en het Consortium. Tijdens deze avond liet ik 'mijn geest' dwalen door Het evangelie van verlossing (door de dood heen), de fabelachtige muzikaliteit van grootmeester Bach, mijn eigen gevoelens en creativiteit die ik de vrije loop liet op het papier. Beelden afgewisseld door melodische en dramatische frases lieten mij - en ongetwijfeld Bach- de impact van Jezus dood opnieuw zien.

Comments